FANDOM

Altaria (jap. チルタリス) - Pokémon typu Smok i Lot wprowadzony w generacji III   Ewoluuje ze Swablu na poziomie 35. Altaria może Mega Ewoluować w Mega Altarię przy pomocy Altarianitu.

Wygląd

Fizjologia

Altaria przypomina dużego, niebieskiego feniksa o długiej szyi i białych policzkach. Pióra jego ciała sprawiają, że przypomina chmury i dwa długie niebieskie pióra wystają z tyłu jego głowy. Owija swoje skrzydła wokół jego ciała, aby utrzymać ciepło. Niebieskie stopy Altarii mają cztery palce, trzy z przodu i jeden z tyłu. Ma pięć tylnych piór.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Altaria posiada wyrafinowany zestaw strun głosowych, które pozwalają jej śpiewać lub nucić w pięknym głosem sopranistki.

Zachowanie

W swoich odosobnionych siedliskach, Altarie śpiewają i nucą piękne melodie.

Środowisko naturalne

Altarie wydają się żyć w ustronnych miejscach z dala od ludzkiej populacji, takich jak regiony górskie. Niektóre Altarie przebywają we Forinie lub Drzewie Początku. Obie lokalizacje są również z dala od ludzkiej populacji. Zimą migrują do jaskiń w górach. Używają geomagnetycznych fal, by wiedzieć, gdzie latać.

Odżywianie

Tak jak każdy Pokémon, Altaria nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Pierwsza poważna rola Altarii nastąpiła w odcinku Podniebna walka!. Grovyle Asha walczył przeciwko Altarii należącej do liderki z Fortree, Winony.

Altaria należący do Drake'a z Elitarnej Czwórki Hoenn pojawił się w odcinku Historia próżności, gdzie walczył przeciwko Grovyle'owi Asha.

Drugoplanowe role

Altaria pojawił się w filmie Jirachi: Spełnione Marzenia.

Altarie pojawiły się w stadzie w odcinku Prawdziwy, błękitny Swablu.

Altaria ukazał się w otwarciu filmu Cel Deoxys.

Altaria pojawił się w filmie Lucario i Tajemnica Mew.

Grupa Altarii była widziana w retrospekcji w filmie Strażnik Pokémon i Świątynia Morza.

Inne stado Altarii pojawiło się w odcinku Strażnik Pokémon - Kryzys Deoxysa (Część 1).

Altaria jakiegoś trenera pojawił się w odcinku Nie ze mną te numery!.

Wiele Altarii pojawiło się w krótkiej scenie w filmie Giratina i Strażnik Nieba.

Babcia Wilma trenowała Altarię, który pojawił się w odcinku Meteorowy zawrót głowy!.

Inny Altaria ukazał się w odcinku Zaczynamy pierwszą rundę! pod własnością Nando.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG064 Altaria, Nucący Pokémon. Altaria jest ewolucyjną formą Swablu. Używa swoich puszystych skrzydeł do łapania prądów, jest znana z pięknych piosenek o wysokim tonie.
AG085 Altaria, Nucący Pokémon. Altaria szybuje po niebie za pomocą skrzydeł jak żagli, by łapać wzrastające wiatry.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP156 Altaria, Nucący Pokémon. Ewoluuje ze Swablu. Gdy Altaria szybuje po niebie, przypomina mięciutką chmurkę. Potrafi nucić piękne melodie.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Ewolucja

Plik:333.pngPlik:334.png