FANDOM

Alex to postać z regionu Hoenn, pojawiająca się w odcinku Oswoić Shroomisha.

Historia

Kiedy Alex był małym chłopcem, często bawił się z wieloma Shroomishami w rezydencji dziadka. Jednak w miarę upływu czasu w lesie wokół rezydencji było coraz mniej drzew, a więcej budynków. Ostatecznie wszystkie Shroomishy opuściły dwór.

Kilka lat później miasto planowało zburzyć posiadłość, w której mieszkał dziadek Alexa, ale zaczęły się tam dziać dziwne rzeczy. Pracownicy skarżyli się na złe samopoczucie, przebywając tam. Alex od czasu do czasu sprawdzał dwór, gdy działo się coś dziwnego. Pewnego dnia zdarzyło mu się spotkać Asha i Maxa w ogrodzie rezydencji. Zapytał ich, co tu robią, ci odpowiedzieli mu, że podążyli za Shroomishem, który wskoczył przez okno do środka. Alex nie wierzył im, ale tak czy inaczej zdecydował się wejść do posiadłości i to sprawdzić.

Wewnątrz rezydencji znajdowało się wiele Shroomishów. Alex był zaskoczony, że Pokémony wróciły do posiadłości. Okazało się również, że wszyscy pracownicy byli atakowani Pyłem Szoku przez Shroomishy.

Ostatecznie Alex zatrzymał rozbiórkę rezydencji i postanowił zamieszkać w niej ze Shroomishami, podobnie jak dawniej.

Pokémony

Zaprzyjaźnione

Shroomish (wiele)
EP285 Alex Shroomish
Alex przyjaźnił się z kilkoma Shroomishami. Max spotkał jednego z nich podczas pobytu w mieście z Ashem. Chłopak chciał go nakarmić i zaprzyjaźnić się z nim, więc Ash dał mu jedzenie. Shroomish był jednak nieufny i zaatakował ich Pyłem Szoku. Uwagę Asha i Maxa zwrócił fakt, że Shroomish znajduje się w mieście, a nie w lesie. Doszli do wniosku, że mógł zostać oddzielony od swojego trenera i postanowili zabrać go do Centrum Pokémonów. Max zawiązał na głowie Shroomisha chusteczkę jako prezent, co niezwykle uszczęśliwiło Pokémona.

Po jakimś czasie Shroomish uciekł, a Ash i Max pobiegli za nim. Pokémon wszedł do posiadłości przez wybite okno, gdzie został znaleziony przez Alexa, razem z grupką innych Shroomishów. Ostatecznie Alex postanowił zamieszkać ze Shroomishami w rezydencji dziadka, obiecując odrestaurować las.

Znane ruchy Shroomishów to Pył Szoku i Pnącze Mocy.

Debiut Oswoić Shroomisha

Aktorzy głosowi

Japonia: 栗山浩一 Kōichi Kuriyama
Stany Zjednoczone: Mike Pollock
Polska: Andrzej Chudy