Fandom

Pokémon Wiki

Aggron

3103strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Typ(y)
{{Szablon:{{{type}}}}}  
Gatunek Pokémon Stalowy Pancernik
Umiejętność {{{umiejętność}}}
Pokedex
brak ← {{{ndex}}} → brak
Kanto N/A Johto N/A
Hoenn N/A Sinnoh N/A
Unova N/A Kalos N/A
Ewoluuje z brak
Ewoluuje w brak
Aggron
{{{jname}}}
Aggron.png
[[{{{gen}}}]]
Płeć
bezpłciowy
Waga Wzrost
Kolor w Pokedexie Grupa jaja
Styl ciała Odcisk łapy
Ryk
[[Media:{{{ndex}}}.ogg|►]]

Aggron (jap. ボスゴドラ) to Pokémon typu stalowego i kamiennego. Ewoluuje z Lairona i jest finalną formą Arona.

Biologia

Fizjologia

Aggron to ogromny, czarnoszary, dwunożny Pokémon. Stoi na tylnych nogach i może używać rąk do ataku przeciwników. Ma gruby, długi, czarny ogon i duży pancerz na ciele i głowie. Jego twarz i głowa pokryte są szarą zbroją i posiadają dwie pary otworów na górnej części głowy. Rogi, których używa do kopania tuneli, rosną długo i mogą być używane do określenia wieku Aggrona. Podobnie jak pre-ewolucje, Aggron ma niebieskie oczy i nozdrza.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Aggron ma imponującą siłę obrony. W przeciwieństwie do innych stalowych Pokémonów, ogniste ataki nie są bardzo skuteczne na Aggrona, ponieważ jest częścią kmiennego typu. Aggron posiada również wiele cech podobnych do smoka i może nauczuć się kilku smoczych ruchów, takich jak Pazur Smoka czy Ogon Smoka.

Zachowanie

Aggrony są bardzo zacięte i agresywne. Są również niezwykle silne. Patrolują w każdej chwili swoją górę i bezlitośnie atakują intruzów. Jeśli ich środowisko zostanie uszkodzone przez powódź lub pożar lasu, Aggrony potrafią sadzić drzewa i uprawiać ziemię, by przywrócić dawny blask na swoim terenie.

Środowisko naturalne

Aggrony żyją w górskich siedliskach i będą ubiegać się o całą górę na ich terytorium. Kopie również tunele przy pomocy stalowych rogów.

Odżywianie

Podobnie jak jego pre-ewolucje, Aggron je żelazo. Tak jak każdy Pokémon, nie pogardzi też karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Pierwsze poważne wystąpienie Aggrona nastąpiło w odcinku Dziura pełna kłopotów. Jego właścicielem był Steven Stone.

Aggron pojawił się w odcinku Letni festiwal Pikachu.

Jessie i James otrzymali Charizarda i Aggrona w odcinku Gruntowna zamiana. Oba Pokémony były nużywane do walki z Donphanem Asha i Steelixem Brocka.

W odcinku Pokémon Ranger i porwany Riolu! Część 2, klient łowczyni J klienta użył Aggrona, aby zablokować przejście w jaskini.

Aggron pojawił się w odcinku Próba sił, gdzie walczył z Mamoswine'em Dawn.

Aggron pojawił się w odcinku Rozpracujmy przeciwnika! pod własnością Paula, gdzie został użyty w walce z Ashem.

Drugoplanowe role

Aggron pojawił się w wielu epizodycznych rolach.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG022 Aggron, Pokémon w żelaznej zbroi. Najwyższy stopień ewolucji Arona. Bezlitosny dla każdego, kto stanie mu na drodze.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP119 Aggron, Pokémon Stalowy Pancernik. Jego stalowe rogi rozkruszają najtwardszą skałę. Żywi się żelazem, które wydobywa ze skał.
DP186 Aggron, Pokémon Stalowy Pancernik. Ewoluuje z Lairona. Aggrony wybierają sobie jakąś górę na swoje terytorium i bronią jej zaciekle przed intruzami.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Ewolucja

304.png305.png306.png

Szablon:Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki