FANDOM

305MS Lairon
Pokémon
Meditite 307MS
#306
Generacja III
Aggron
ボスゴドラ Bossgodora
306MS
Mega Aggron
Mega Aggron
Aggron

Pokémon Żelazna Zbroja
Typy
Kamień Stal
Aggron
Stal
Mega Aggron
Zdolności
Sturdy lub Rock Head Heavy Metal
Ukryta Zdolność

Filter
Mega Aggron
Grupa hodowli
Potwory
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
360,0 kg 2,1 m
Statystyki
HP
70
Atak
110
Obrona
180
Sp. Atak
60
Sp. Obrona
60
Szybkość
50

Mega Aggron

HP
70
Atak
140
Obrona
230
Sp. Atak
60
Sp. Obrona
80
Szybkość
50
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06 F306
Linki zewnętrzne
Smogon: Aggron
Aggron (jap. ボスゴドラ) - Pokémon typu Kamień i Stal wprowadzony w generacji III. Ewoluuje z Lairona na poziomie 42 i jest finalną formą Arona.

Biologia

Fizjologia

Aggron to ogromny, czarnoszary, dwunożny Pokémon. Stoi na tylnych nogach i może używać rąk do ataku przeciwników. Ma gruby, długi, czarny ogon i duży pancerz na ciele i głowie. Jego twarz i głowa pokryte są szarą zbroją i posiadają dwie pary otworów na górnej części głowy. Rogi, których używa do kopania tuneli, rosną długo i mogą być używane do określenia wieku Aggrona. Podobnie jak pre-ewolucje, Aggron ma niebieskie oczy i nozdrza.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Aggron ma imponującą siłę obrony. W przeciwieństwie do innych stalowych Pokémonów, ogniste ataki nie są bardzo skuteczne na Aggrona, ponieważ jest częścią kamiennego typu. Aggron posiada również wiele cech podobnych do smoka i może nauczyć się kilku smoczych ruchów, takich jak Pazur Smoka czy Ogon Smoka.

Zachowanie

Aggrony są bardzo zacięte i agresywne. Są również niezwykle silne. Patrolują w każdej chwili swoją górę i bezlitośnie atakują intruzów. Jeśli ich środowisko zostanie uszkodzone przez powódź lub pożar lasu, Aggrony potrafią sadzić drzewa i uprawiać ziemię, by przywrócić dawny blask na swoim terenie.

Środowisko naturalne

Aggrony żyją w górskich siedliskach i będą ubiegać się o całą górę na ich terytorium. Kopie również tunele przy pomocy stalowych rogów.

Dieta

Podobnie jak jego pre-ewolucje, Aggron je żelazo. Tak jak każdy Pokémon, nie pogardzi też karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Pierwsze poważne wystąpienie Aggrona nastąpiło w odcinku Dziura pełna kłopotów. Jego właścicielem był Steven Stone.

Aggron pojawił się w odcinku Letni festiwal Pikachu.

Jessie i James otrzymali Charizarda i Aggrona w odcinku Gruntowna zamiana. Oba Pokémony były używane do walki z Donphanem Asha i Steelixem Brocka.

W odcinku Pokémon Ranger i porwany Riolu! Część 2, klient łowczyni J użył Aggrona, aby zablokować przejście w jaskini.

Aggron pojawił się w odcinku Próba sił, gdzie walczył z Mamoswine'em Dawn.

Aggron pojawił się w odcinku Rozpracujmy przeciwnika! pod własnością Paula, gdzie został użyty w walce z Ashem.

Drugoplanowe role

Aggron pojawił się w wielu epizodycznych rolach.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG022 Aggron, Pokémon w żelaznej zbroi. Najwyższy stopień ewolucji Arona. Bezlitosny dla każdego, kto stanie mu na drodze.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP119 Aggron, Pokémon Stalowy Pancernik. Jego stalowe rogi rozkruszają najtwardszą skałę. Żywi się żelazem, które wydobywa ze skał.
DP186 Aggron, Pokémon Stalowy Pancernik. Ewoluuje z Lairona. Aggrony wybierają sobie jakąś górę na swoje terytorium i bronią jej zaciekle przed intruzami.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Ewolucja

304305306