Fandom

Pokémon Wiki

Aerodactyl

3052strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Typ(y)
{{Szablon:{{{type}}}}}  
Gatunek Pokémon Skamielina
Umiejętność {{{umiejętność}}}
Pokedex
brak ← {{{ndex}}} → brak
Kanto N/A Johto N/A
Hoenn N/A Sinnoh N/A
Unova N/A Kalos N/A
Ewoluuje z brak
Ewoluuje w brak
Aerodactyl
{{{jname}}}
Aerodactyl.png
[[{{{gen}}}]]
Płeć
bezpłciowy
Waga Wzrost
Kolor w Pokedexie Grupa jaja
Szary
Styl ciała Odcisk łapy
Ryk
[[Media:{{{ndex}}}.ogg|►]]

Aerodactyl (jap. プテラ) to Pokémon typu kamiennego i latającego. Nie posiada pre-ewolucji ani ewolucji.

Biologia

Fizjologia

Ten okrutny, prehistoryczny Pokémon, posiada ząbkowane kły przypominające piłę. Jego skrzydła mają jasnofioletową naciągniętą skórę z boku jego ramion. Ma szare, owalne ciało i ogon z trójkątną końcówką. Aerodactyl ma ciemne zielone oczy, choć tęczówka jest ledwo widoczna.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Aerodactyl jest zdolny do latania w wielkich prędkościach i przedzierania się przez ofiarę przy pomocy kłów. Aerodactyl pokazuje również pewną formę stosunku do smoków, dzięki czemu może się nauczyć smoczych i ognistych ruchów.

Zachowanie

Preferowaną metodą Aerodactyla w zabijaniu swoich ofiar jest rozdzieranie ich gardła przez ząbkowane kły.

Środowisko naturalne

Dokładne siedlisko Aerodactyla jest nieznany. Najprawdopodobniej mieszkał w obszarach górskich, ale obecnie uważa się go za wymarłego Pokémona.

Odżywianie

W odcinku Atak prehistorycznych Pokémonów, Pokédex Asha mówi: "Jego ostry dziób sugeruje, że był mięsożerny. Ostre szpony służyły do łapania zwierzyny". Pomimo tej analizy, inny Aerodactyl cieszył się z jedzenia gruszki, co oznaczałoby, że jest to wszystkożerny gatunek.

W anime

Ważniejsze występy

Aerodactyl pierwszy raz pojawił się w odcinku Atak prehistorycznych Pokémonów. Todd zrobił zdjęcie tego Aerodactyla, które zostało pokazane w odcinku Pokémonowy paparazzi . Ten sam Aerodactyl pojawił się w retrospekcji w odcinku Kto zaopiekuje się Togepi?.

Skamieniałości Kabutopsa i Aerodactyla zostały wskrzeszone przez Annie i Oakley w filmie piątym.

Gary Oak również był w stanie ożywić Aerodactyla.

Inny Aerodactyl pojawił się w odcinku Miasto w niebezpieczeństwie, gdzie terroryzował miasto Oreburgh.

Drugoplanowe role

Dwa Aerodactyle widoczne były w Drzewie Początku w filmie Lucario i Tajemnica Mew. Ponadto, jeden pojawił się w otwarciu filmu.

Miraż Aerodactyla pojawił się w odcinku Mistrz umysłu Pokémonów Mirażu.

Aerodactyl pojawił się w Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Sky - Beyond Time & Darkness.

Aerodactyl pojawił się w scenach otwierających film Zoroark: Mistrz Iluzji.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
EP046 Aerodactyl, wymarły latający Pokémon. Jego ostry dziób sugeruje, że był mięsożerny. Ostre szpony służyły do łapania zwierzyny.
Na tym kończą się wpisy z oryginalnej serii.
Odcinek Wpis
DP017 Aerodactyl, Pokémon Skamielina. Starożytny typ latający wyposażony w ostre, straszne zęby.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Ewolucja

142.png

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki