FANDOM

358MS Chimecho
Pokémon
Wynaut 360MS
#359
Generacja III
Absol
アブソル Absol
359MS
Mega Absol
Mega Absol
Absol

Pokémon Katastrofa
Typy
Mrok
Zdolności
Pressure lub Super Luck Justified
Ukryta Zdolność

Magic Bounce

Mega Absol

Grupa hodowli
Lądowe
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
* 47,0 kg
* 49,0 kg
* 1,2 m
* 1,2 m
Statystyki
HP
65
Atak
130
Obrona
60
Sp. Atak
75
Sp. Obrona
60
Szybkość
75

Mega Absol

HP
65
Atak
150
Obrona
60
Sp. Atak
115
Sp. Obrona
60
Szybkość
115
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08 F359
Linki zewnętrzne
Smogon: Absol

Absol (jap. アブソル Absol) - Pokémon typu Mrok wprowadzony w generacji III. Może Mega Ewoluować w Mega Absola używając Absolite.

Biologia

Fizjologia

Absol to czworonożny Pokémon. Jego głowa pokryta jest białym futrem, a twarz ma kolor granatowy. Ma dwoje dużych oczu, a na czole znajduje się fioletowa plamka. Biała grzywka opada na jego lewą stronę. Na głowie posiada też dziwny róg koloru granatowego, który wychodzi z prawej strony głowy. Wokół jego szyi znajduje się wielka biała grzywa. Jego tułów pokryty jest biały futrem. Na dolnej części ciała ma cztery łapy. Każda z nich zakończona jest trzema pazurami z przedniej strony i jednym z tyłu. Ogon jest fioletowy, kształtem przypomina ostro zakończoną włócznię.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Używając rogu, Absol jest w stanie przewidzieć, kiedy nastąpi klęska żywiołowa i próbuje ostrzec ludzi, gdy zbliża się. To często ma niestety wpływ na Absola, gdyż sam obwiniany jest za ową klęskę. Sierp, który wystaje z głowy Absola jest wystarczająco ostry do cięcia metali czy kamieni.

Zachowanie

Gwałtownie znajduje subtelne zmiany na niebie i ziemi do przewidzenia katastrof naturalnych. Chociaż Absol rzadko schodzi się na tereny zamieszkane przez ludzi, robi to, gdy chce ostrzec ludzi o zbliżającej się katastrofie. Absol wydaje się być cichym i spostrzegawczym Pokémonem. Absol może być niezwykle bezwzględnym przeciwnikiem w walce i jest znany z używania ataków z nieskazitelną precyzją.

Środowisko naturalne

Absole żyją w rejonach górskich i lasach z dala od ludzi.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Absol nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Absol pierwszy raz pojawił się w filmie Jirachi: Spełnione Marzenia. Katastroficzny Pokémon pojawił się, by wziąć Jirachi z powrotem do Foriny. Jednak Absol nie był zły i pomógł Jirachi wrócić do domu.

Katastroficzny Pokémon pojawił się również w odcinku Absol-utna katastrofa. Mieszkańcy miasta obwiniali Absola za wszystkie złe rzeczy, które działy się w ich mieście w ciągu ostatniego miesiąca. Ash i przyjaciele (wraz z chłopcem o imieniu Nicky) postanowili sprawdzić, czy zarzuty były prawdziwe. Odkryli, że Absol faktycznie ostrzegał miasto przed powodzią.