Fandom

Pokémon Wiki

Absol

3052strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Typ(y)
{{Szablon:{{{type}}}}}  
Gatunek {{{gatunek}}}
Umiejętność {{{umiejętność}}}
Pokedex
brak ← {{{ndex}}} → brak
Kanto N/A Johto N/A
Hoenn N/A Sinnoh N/A
Unova N/A Kalos N/A
Ewoluuje z brak
Ewoluuje w brak
Absol
{{{jname}}}
Absol.png
[[{{{gen}}}]]
Płeć
bezpłciowy
Waga Wzrost
Kolor w Pokedexie Grupa jaja
Styl ciała Odcisk łapy
Ryk
[[Media:{{{ndex}}}.ogg|►]]

Absol (jap. アブソル) to Pokémon typu mrocznego. Nie posiada pre-ewolucji ani ewolucji.

Biologia

Fizjologia

Absol to czworonożny Pokémon. Jego głowa pokryta jest białym futrem, a twarz ma kolor granatowy. Ma dwoje dużych oczu, a na czole znajduje się fioletowa plamka. Biała grzywka opada na jego lewą stronę. Na głowie posiada też dziwny róg koloru granatowego, który wychodzi z prawej strony głowy. Wokół jego szyi znajduje się wielka biała grzywa. Jego tułów pokryty jest biały futrem. Na dolnej części ciała ma cztery łapy. Każda z nich zakończona jest trzema pazurami z przedniej strony i jednym z tyłu. Ogon jest fioletowy, kształtem przypomina ostro zakończoną włócznię.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Używając rogu, Absol jest w stanie przewidzieć, kiedy nastąpi klęska żywiołowa i próbuje ostrzec ludzi, gdy zbliża się. To często ma niestety wpływ na Absola, gdyż sam obwiniany jest za ową klęskę. Sierp, który wystaje z głowy Absola jest wystarczająco ostry do cięcia metali czy kamieni.

Zachowanie

Gwałtownie znajduje subtelne zmiany na niebie i ziemi do przewidzenia katastrof naturalnych. Chociaż Absol rzadko schodzi się na tereny zamieszkane przez ludzi, robi to, gdy chce ostrzec ludzi o zbliżającej się katastrofie. Absol wydaje się być cichym i spostrzegawczym Pokémonem. Absol może być niezwykle bezwzględnym przeciwnikiem w walce i jest znany z używania ataków z nieskazitelną precyzją.

Środowisko naturalne

Absole żyją w rejonach górskich i lasach z dala od ludzi.

Odżywianie

Tak jak każdy Pokémon, Absol nie pogardzi również karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Absol pierwszy raz pojawił się w filmie Jirachi: Spełnione Marzenia. Katastroficzny Pokémon pojawił się, by wziąć Jirachi z powrotem do Foriny. Jednak Absol nie był zły i pomógł Jirachi wrócić do domu.

Katastroficzny Pokémon pojawił się również w odcinku Absol-utna katastrofa. Mieszkańcy miasta obwiniali Absola za wszystkie złe rzeczy, które działy się w ich mieście w ciągu ostatniego miesiąca. Ash i przyjaciele (wraz z chłopcem o imieniu Nicky) postanowili sprawdzić, czy zarzuty były prawdziwe. Odkryli, że Absol faktycznie ostrzegał miasto przed powodzią.

Drew schwytał i wychował Absola na Wielki Festiwal Kanto, jak widać w odcinku May, Harley i Drew.

Drugoplanowe role

Absol pod własnością Mollie pojawił się w odcinku Miłość ci wszystko wybaczy. Użyła go w konkursie, gdzie walczył z nim Marshtomp Brocka. Ostatecznie Absol przegrał.

Absol pojawił się w odcinku Pościg za łowczynią Pokémonów, gdzie został schwytany przez Łowczyni J i jej popleczników. Ostatecznie Absol został zwrócony prawowitemu właścicielowi.

Absol na krótko pojawił się w filmie Giratina i Strażnik Nieba.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG107 Absol, Katastroficzny Pokémon. Absole żyją w stromych obszarach górskich, rzadko schodzą na obszary zamieszkane przez ludzi. Ale jeśli zostanie dostrzeżony, rzekomo niedługo potem pojawia się katastrofa.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Ewolucja

359.png

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki