FANDOM

W ruinach Oldale!
Japoński古代ポケモンと謎の軍団! Kodai Pokémon to nazo no gundan!
Angielski: A Ruin with a View
EP278
Zdjęcie z odcinka

‹ Poprzedni | Następny
Lista odcinków

Sezon Szósty (Advanced Generation) Jap. utwory
Numeracja 22278 Opening アドバンス・アドベンチャー
Utwory Ending そこに空があるから
Opening I Wanna Be a Hero Twórcy
Premiera Scenariusz Shōji Yonemura
Japonia 28 listopada 2002 Scenorys Ryūji Kimura
USA 15 marca 2003 Wicedyrektor Shigeru Ōmachi
Polska 3 października 2006 Dyrektor Yūsaku Takeda
UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery!
W ruinach Oldale!, po japońsku 古代ポケモンと謎の軍団!, to 2. odcinek z serii Advanced Generation, ogólnie 278. Na Zachodzie wchodzi w skład szóstego sezonu.

Streszczenie

Tuż po przybyciu do regionu Hoenn, Ash spotyka nową kandydatkę na trenera, May. Razem zmierzają do miasta Oldale, aby zarejestrować się w lidze Hoenn. Po drodze spotykają Azurilla, którego May próbuje złapać bez walki, co też jej się nie udaje. Po drugiej próbie, jej Torchic zostaje znokautowany przez rodzinkę Azurilla.

Zbliżając się do miasta natrafiają na ruiny starego Oldale, gdzie profesor Alden prowadzi badania. Poszukuje on starożytnych Pokémonów. Gdy Ash i May docierają do Centrum Pokémonów w celu uleczenia Torchica, po raz drugi spotykają profesora, który opowiada im więcej o tych ruinach.

Profesor posiada tabliczkę z instrukcją, jak dostać się do pokoju w ruinach, w którym znajdują się starożytne Pokémony. Po tych objaśnieniach w Centrum Pokémon gaśnie światło i pojawia się Zespół Magma ze swoimi Houndoomami. Przyszli po profesora, aby ten otworzył im pokój w ruinach.

Po jego otwarciu okazuje się jednak, że nic tam nie ma i złodziejaszki zmywają się. Gdy profesor otwiera drugi raz tajemniczy pokój o wschodzie słońca, uchylają się kolejne drzwi za którymi znajduje się duży zbiornik wody, a z niego wyłania się prehistoryczny Pokémon Relicanth... Ash i May byli świadkami odkrycia profesora Aldena i poznali tajemniczy świat starożytnych Pokémonów.

Najważniejsze wydarzenia

  • Giovanni przyznaje Jessie i Jamesowi stworzenie oddziału Zespołu R w regionie Hoenn, próbując dowiedzieć się więcej o zespołach Aqua i Magma.
  • May próbuje złapać swojego pierwszego Pokémona, Azurilla, ale nie udaje jej się to.
  • Torchic May ujawnia, że zna Dziobanie i Żar.
  • May spotyka Siostrę Joy i dowiaduje się o Centrum Pokémon.
  • Po raz pierwszy pojawiają się Zespół Magma, Relicanth i Azurill.

Postacie

Ludzie

Pokémony

Ciekawostki

  • Co to za Pokémon?: Crobat
  • Kamienna tablica Aldena jest bardzo podobna do kamiennej tablicy zawierającej legendę Pokémopolis, która pojawia się w odcinku Starożytne miasto Pokémopolis, dokładnie cztery lata wcześniej.
  • Drzwi w ruinach są podobne zamkniętych drzwi w ruinach króla Pokélantydy.

Błędy

  • W jednej scenie logo na chuście May znika.

Link do odcinka

Zobacz też