FANDOM

PokemonWorldAnime.png

Orbitalna wizja świata Pokémon

Świat Pokémonów jest główną planetą w anime. Nosi uderzające podobieństwo do świata rzeczywistego. Świat Pokémonów jest oparty na japońskiej kulturze.
Unova world map.png

Mapa pokazująca krajobraz świata. Unova jest identyfikowana przez kwadratowy kursor. Zwróć uwagę na oczywiste podobieństwo do Europy na dole obrazu; Skandynawia jest praktycznie niezmieniona

Powstanie

Wiele milionów lat temu, legendarny Arceus pojawił się w ciemności przestrzeni w postaci jaja. Po wykluciu stworzył wszechświat.

Kultura

Kulturowo, liczne wizerunki świata odzwierciedlają popularną fascynację Pokémonów oraz ich interakcję z ludźmi, w tym łapanie ich, szkolenie, walczenie nimi, hodowanie, utrzymywanie ich jako zwierzęta domowe, itp. Mity opowiadają relacje między ludźmi i Pokémonami jako bardzo bliskimi istotami, a jedna ludowa opowieść mówi nawet, że był czas, kiedy ludzie i Pokémony byli uznawani za jedno i to samo.

Pokémon

Pokémony są żywymi stworzeniami, które zamieszkują świat Pokémon i żyją obok, i zazwyczaj pomagają ludziom. Pokémony zostały zaobserwowane w tym świecie jako dodatki i zamienniki dla zwierząt i roślin, które istnieją w świecie rzeczywistym. Większość ludzi szanuje Pokémony i traktuje je życzliwie. Niektóre są oparte na legendach, które istnieją w naszym świecie, takich jak Ho-Oh, który oparty jest na feniksie.

Ewolucja

Mówiło się, że Pokémony i ludzie byli pierwotnie tym samym gatunkiem. Z biegiem czasu niektóre z tych stworzeń oddzielili od reszty i stali się ludźmi. Ta teoria została zbadana wiele razy na całym świecie Pokémon, ale nie udowodniona. Mew jest uważany za przodka całego życia.

Ewolucja Pokémona, dla większości podgatunków, jest bardziej zbliżona do metamorfozy niż do rzeczywistej ewolucji.

Rozmnażanie

Prawie każdy Pokémon przechodzi jakąś formę reprodukcji. W pełni rozwinięte Pokémony mogą łączyć się w pary i produkować jaja młodszych Pokémonów. Tak jak większość prawdziwych zwierząt, większość Pokémonów posiada płcie, które mogą być czasami określone przez oznaczenia i różnice.

Pokémon jako pokarm

Stwierdza się, że niektóre Pokémony są znane z tego, że jedzą inne. Ludzie także jedzą Pokémony, np. Magikarpie złowione z jeziora.

Geografia i przyroda

Świat ten wygląda i zachowuje się jak prawdziwy świat pod względem geografii. Ma różne formy terenu, wody i temperatury do podtrzymywania życia, co oznacza, że świat Pokémon jest tej samej wielkości i tej samej odległości od swojego słońca, jak Ziemia. Środowisko naturalne jest znacznie zbliżone do prawdziwego ziemskiego środowiska.

Technika

Nauka i technologia w świecie Pokémonów jest bardziej zaawansowana niż w prawdziwym świecie. Postęp technologiczny ewoluował, a naukowcy stworzyli sposoby przechowywania Pokémonów w komputerach, wysyłania ich po całym świecie i ożywiania skamieniałości w celu stworzenia prehistorycznych stworków, ale samo życie ludzkie jest bardzo proste i naturalne. Jednym z najbardziej zaawansowanych i powszechnie stosowanych technologii w świecie Pokémon jest Poké Ball, który przekształca Pokémona w energię, dzięki czemu może być zawarty w małej kuli.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki